LESSEN

LESSEN 

JANUARI 2020




RESERVEER VIA UW PERSOONLIJKE APP (OF VIA HELLO@FLOWMOTIONPUURS.BE)





MONDAY

TUESDAY

WEDNESDAY

11.00 - 12.00

YIN YOGA

SABINE

07.30 - 08.30

VINYASA

SHANA


09.30 - 10.45

INTRO ASHTANGA

REGINA


12.30 - 13.30

KUNDALINI YOGA

PHILIPPE

09.00 - 10.30

HATHA

GRETE

18.15 - 19.15 


PILATES

SHANA

18.30 - 19.30


COSY WINTER YOGA

REGINA


18.00 - 19.00

PILATES

SOFIE B.



19.15 - 20.15

VINYASA YOGA

SHANA


20.00 - 21.00

BALANCE 4 BODY

REGINA


19.15 - 20.15

TOTAL BODY WORKOUT

MISTER K.

THURSDAY

FRIDAY

SATURDAY

SUNDAY

07.30 - 08.30

YOGILATES

SHANA


09.30 - 10.45

COSY WINTER YOGA

REGINA

11.00 - 12.00

PILATES

FATIH

11.00 - 12.00

MORNING YOGA

REGINA

09.00 - 10.00

PILATES

SHANA

11.30-12.30

MENTAL FITNESS

(vrije toegang)


12.15 - 13.15

STEPDANCE

FATIH

12.15 - 13.15

BALANCE 4 BODY

REGINA


10.00 - 11.00

ZWANGERSCHAPS YOGA



12.30 - 13.30


STRETCH & MEDITATIE

16.30 - 17.30

YOUNGSTER YOGA

GRETE

12.30 - 13.30

YIN YOGA

SABINE

18.00 - 19.30

HATHA YOGA

GRETE

 

20.00 - 21.30

HATHA YOGA

GRETE

YOGASTIJLEN

Wat wil je persoonlijk bereiken met yoga ? 

Stressvermindering, mentale veerkracht, lenigheid, afvallen kunnen allemaal bereikt worden met de verschillende vormen van yoga.  

 

Vinyasa yoga 

Vinyasa kenmerkt zich door een reeks houdingen die elkaar ritmisch opvolgen met veel aandacht naar de ademhaling. Krachtige houdingen, aandacht voor ademhaling en afvoer van afvalstoffen zijn de basisbegrippen.  

Vinyasa maakt deel uit van Ashtanga yoga. Vinyasa onderscheidt zich van Ashtanga omdat er meer aandacht wordt geschonken naar de ademhaling tijdens elke houding.  


Ashtanga yoga 

Ashtanga yoga kenmerkt zich door een vaste reeks opeenvolgende houdingen. Dit onderscheidt zich van ‘flow’ waarbij de leraar je een eigen reeks houdingen aanleert. Ook onderscheidt het zich van Hatha Yoga, waarbij elke houding los staat van elkaar. 

Wanneer je een echte beginner bent, raden we je aan om eerst met Hatha te beginnen zodat je elke tijd krijgt om elke houding juist aan te leren. Ashtanga Yoga laat de houdingen dynamisch opvolgen, en is al meer gefocust op een yoga-levensstijl.


Gentle Yoga 

Geniet van een rustige yin/yang les. Verbeter kracht, lenigheid en evenwicht. In combinatie met onze ademhaling gaan we ons lichaam versterken en versoepelen. 

  

Yin Yoga 

Zittende en liggende houdingen worden gecombineerd om je lichaam in een diepe ontspanning en rust te laten komen. Je bekomt een diepe stretch (spieren, bindweefsel en botten) zodat de energie weer vrij kan stromen. Deze vorm van yoga zal je meer mentaal dan fysiek uitdagen.

 

Power yoga 

Dynamische, verstevigende, actieve vorm van yoga. Dit is een echte workout, maar dan met focus op jouw adem en de kracht van je lichaam. De houdingen wisselen elkaar in hoog tempo af. Beginnelingen zijn ook welkom.  


Kundalini yoga  

Kundalini is de meest spirituele vorm van yoga. Wil je je lichaam en geest leren tot rust te komen ? Een combinatie van asana’s, meditatie, chakra’s en energieën worden aangereikt om op een andere manier naar de wereld te leren kijken.  


Zwangerschapsyoga 

Tijdens je zwangerschap verandert er veel in je leven. Je bent nu al verantwoordelijk over dat kleine lichaam dat in je buik groeit. Het is heel belangrijk om voor jezelf te zorgen, want jouw baby beleeft de wereld door jouw ogen. Je leert je zwangere lichaam graag te zien en je spieren lenig en krachtig te maken. Er wordt ook de nodige aandacht besteed aan oefeningen die je klaarmaken om op een zachte manier te bevallen. 

De lesgeefster is een ervaren bevallingscoach en deelt de nodige tips om aangenaam te bevallen.  


Hot yoga

In onze verwarmde zaal worden verschillende yogahoudingen uitgevoerd.

Een waar genot voor je spieren tijdens de winter ! 

Dit is GEEN BIKRAM yoga, aangezien Bikram een temperatuur van meer dan 40 graden vereist.

        

Easy flow yoga 

Dit is een rustige yogavorm die gebaseerd is op Ashtanga (ritmische herhaling van vaste reeksen houdingen).

Er wordt tijd gemaakt om te voelen hoe je lichaam elke houding ervaart.


Balance 4 Body

Kom genieten van toegankelijke bewegingen die je leren om je lichaam te appreciëren, en uit je hoofd te komen. Op een zachte achtergrondmuziek volg je de houdingen van de leraar. Iedereen kan op elk moment instappen want we bouwen geen choreografie op.  

Je hebt geen dans-of yoga ervaring nodig om deze les te volgen !  


Hatha yoga 

Vraag je je af welke vorm van yoga geschikt is voor jou ? Probeer dan eerst Hatha yoga. Hier leer je elke yogahouding afzonderlijk aan. Bij Hatha yoga wordt elke houding even aangehouden. Dit is het verschil met Ashtanga yoga, die de series houdingen op een snellere manier afwisselt. Wanneer je het gevoel hebt dat je de houdingen onder de knie hebt kan je overgaan tot Ashtanga of Vinyasa.  



 

DANS

  

TOTAL BODY WORKOUT

Deze les is een wekelijks afwisselende combinatietraining voor het hele lichaam waar bij je conditioneel en spierversterkend bezig bent.
De groepsles begint met een warming up voor het hele lichaam op een lekkere beat, niet teveel nadenken!

Tijdens de les zal je werken aan je figuur en uithouding met verschillende oefeningen zowel voor het bovenlichaam als voor alle BBB (buik, benen en billen) spiergroepen.... gegarandeerd calorieen verbranding!


STEP DANCE 

Laat je lichaam meeslapen door de opzwepende muziek en volg de eenvoudige pasjes van onze step leraar !

Voor iedereen toegankelijk. Fun gegarandeerd.

 

BOOTCAMP

Workout in de vorm van dans. Ontdek deze eigentijdse workout op pittige muziek en geef je lichaam een stevige boost om de week door te komen. 

MATPILATES


De oefeningen zijn gebasserd op de klassieke Pilates oefeningen bedacht door Joseph Pilates. We gebruiken echter geen reformers maar andere tools om extra kracht en balans te ervaren. De leraar kiest telkens welke tools gebruikt zullen worden in haar les : armgewichten, de gekende magic circles, de Franklin-balls, enz. 


Pilates is voor iedereen toegankelijk maar geef jezelf de tijd om hierin te groeien!



YOGILATES

Yogilates is een leuke combinatie van yoga en Pilates. Je zal de Pilates oefningen uitvoeren in houdingen die gebaseerd zijn op yoga. Een heel aangename les die toch versterkend werkt voor al je spieren. 

MEDITATIE

Tijdens onze meditatiesessies reiken we de gekendste meditatiechnieken aan.

Het doel is om een voor jouw passende techniek te vinden. 


Na enige oefening ervaart zelfs de meest sceptische meditatiebeoefenaar een verminderde gevoeligheid voor stress, een verbeterd concentratievermogen en een beter werkgeheugen.

 

Sinds de voordelen van meditatie werden aangetoond via verschillende wetenschappelijke onderzoeken, wordt deze meer en meer toegepast in het bedrijfsleven.



Hoe vaker je oefent, hoe sneller de voordelen in je professionele-en privéleven zichtbaar worden. 

Meditatielessen zijn ideaal om deze discipline te integreren in uw dagdagelijkse gewoonte. 


Iedereen is welkom, beginners en gevorderden. 



GET IN TOUCH


ADRES: Lichterstraat 68 

2870 Puurs St-Amands

Email: hello@flowmotionpuurs.be


© Copyright. All Rights Reserved.

STUDIO FLOWMOTION


FLOW - GLOW - SLOW