LESSEN

LESSEN 

 


LESSENROOSTER VANAF JANUARI 2023


RESERVEER AUB OP VOORHAND : VIA UW PERSOONLIJKE APP OF VIA HELLO@FLOWMOTIONPUURS.BE  

DE ROOSTER KAN AFWIJKEN, DUS KIJK ALTIJD EVEN IN DE APP :)

OPEN HOUSE uren kan je ook inboeken via de  app (open voor en na de lesuren zonder begeleiding)


MONDAY

TUESDAY

WEDNESDAY

09.30-10.30

YOGILATES

REGI

09.00-10.00

YIN YOGA(NEW)

EMILIE


10.30-11.30

YING YANG YOGA

(NEW)

REGI

18.00 - 19.00

ZWANGERSCHAPS

YOGA

REGI



18.00- 19.00

AERIAL YOGA

NIEKE

19.00 - 20.00 

PILATES

ALJA

19.00 - 20.00

YOGILATES(NEW)

REGI


19.00- 20.00

TOTAL BODY WORKOUT

NIEKE


20.00 - 21.00 

HATHA YOGA

ALJA


20.00 - 21.00

INTRO ASHTANGA YOGA

REGI

20.15 - 21.15

DANCE WORKOUT

JULIE

THURSDAY

FRIDAY

SATURDAY

SUNDAY

08.30-09.30

YIN YOGA(NEW)

EMILIE

09.30-10.30

POWER YOGA

REGI

09.00 - 10.00

AEROBIC EFFECT

(NEW)

STEFFI

09.00 - 10.00

RESTORATIVE YOGA(NEW)

SEM

10.30-11.30

YOGILATES(NEW)

REGI

10.00 - 11.00

YIN YOGA

ALJA

10.00 - 11.00

MEDITATIE(NEW)

SEM


11.00 - 12.00

PILATES

ALJA

11.00 - 12.00

MORNING YOGA

REGI

19.00 - 20.00

PILATES

SOFIE

12.00 - 13.00

AERIAL YOGA(NEW)

REGI

20.00 - 21.00

DANCE WORKOUT

SOFIE



 

YOGA

 

Hatha yoga

Vraag je je af welke vorm van yoga geschikt is voor jou ? Probeer dan eerst Hatha yoga. Hier leer je elke yogahouding afzonderlijk aan. Bij Hatha yoga wordt elke houding even aangehouden. Dit is het verschil met Ashtanga yoga, die de series houdingen op een snellere manier afwisselt. Wanneer je het gevoel hebt dat je de houdingen onder de knie hebt kan je overgaan tot Ashtanga of Vinyasa.


Ashtanga yoga 

Ashtanga yoga kenmerkt zich door een vaste reeks opeenvolgende houdingen. Dit onderscheidt zich van ‘flow’ waarbij de leraar je een eigen reeks houdingen aanleert. Ook onderscheidt het zich van Hatha Yoga, waarbij elke houding los staat van elkaar. 

Wanneer je een echte beginner bent, raden we je aan om eerst met Hatha te beginnen zodat je elke tijd krijgt om elke houding juist aan te leren. Ashtanga Yoga laat de houdingen dynamisch opvolgen, en is al meer gefocust op een yoga-levensstijl.

  

Yin Yoga 

Zittende en liggende houdingen worden gecombineerd om je lichaam in een diepe ontspanning en rust te laten komen. Je bekomt een diepe stretch (spieren, bindweefsel en botten) zodat de energie weer vrij kan stromen. Deze vorm van yoga zal je meer mentaal dan fysiek uitdagen.

 

Power yoga 

Dynamische, verstevigende, actieve vorm van yoga. Dit is een echte workout, maar dan met focus op jouw adem en de kracht van je lichaam. De houdingen wisselen elkaar in hoog tempo af. Beginnelingen zijn ook welkom.  


Ying Yang yoga

Houdt de yin weefsels (gewrichten, banden en bindweefsel) in het lichaam gezond. Waar je bij yang yoga je spieren aanspant, wil je in yin yoga juist je spieren ontspannen. Zo kan de energie van de meer oppervlakkige lagen van je lichaam (de yangweefsels) naar de diepere lagen toe bewegen (de yinweefsels).


Aerial yoga

Omdat je veel ondersteboven hangt in de doeken, werk je in positieve zin aan je bloeddruk en de gezondheid van je hart. Het vermindert de spanning in je nek en schouders en dat is natuurlijk geen overbodige luxe voor ons westerlingen, die veel achter de computer zitten. Het vermindert ook de compressie in je wervelkolom, wat een soepelere rug kan opleveren. Het bevordert je gevoel van vertrouwen: je leert je ‘overgeven’ aan de stevigheid van het doek.


Restorative yoga

Betekent letterlijk ‘herstellende yoga’ of ‘vernieuwende yoga’. En hiermee wordt bedoeld dat je met deze yoga het zelfherstellende vermogen van je lichaam aanspreekt. En dit kan hard nodig zijn na of in een periode van fysieke of geestelijke overbelasting. Je lichaam kan veel meer dan je denkt, alleen moet je het wel de rust en oefening geven die het nodig heeft.


Morning yoga

Deze les is steeds een verassing, Regina beslist op het moment zelf met de leeringen welke flow ze samen gaan volgen.


Zwangerschapsyoga 

Tijdens je zwangerschap verandert er veel in je leven. Je bent nu al verantwoordelijk over dat kleine lichaam dat in je buik groeit. Het is heel belangrijk om voor jezelf te zorgen, want jouw baby beleeft de wereld door jouw ogen. Je leert je zwangere lichaam graag te zien en je spieren lenig en krachtig te maken. Er wordt ook de nodige aandacht besteed aan oefeningen die je klaarmaken om op een zachte manier te bevallen. 

De lesgeefster is een ervaren bevallingscoach en deelt de nodige tips om aangenaam te bevallen.  


Hot yoga (niet heel het jaar)

In onze verwarmde zaal worden verschillende yogahoudingen uitgevoerd.

Een waar genot voor je spieren tijdens de winter ! 

Dit is GEEN BIKRAM yoga, aangezien Bikram een temperatuur van meer dan 40 graden vereist.


Vinyasayoga

Vinyasakenmerkt zich door een reeks houdingen die elkaar ritmisch opvolgen met veel aandacht naar de ademhaling. Krachtige houdingen, aandacht voor ademhaling en afvoer van afvalstoffen zijn de basisbegrippen.

Vinyasa maakt deel uit van Ashtanga yoga. Vinyasa onderscheidt zich van Ashtanga omdat er meer aandacht wordt geschonken naar de ademhaling tijdens elke houding.

 

 

DANS/CARDIO

 

  

TOTAL BODY WORKOUT

Deze les is een wekelijks afwisselende combinatietraining voor het hele lichaam waar bij je conditioneel en spierversterkend bezig bent.
De groepsles begint met een warming up voor het hele lichaam op een lekkere beat, niet teveel nadenken!

Tijdens de les zal je werken aan je figuur en uithouding met verschillende oefeningen zowel voor het bovenlichaam als voor alle BBB (buik, benen en billen) spiergroepen.... gegarandeerd calorieen verbranding!

 

DANCE WORKOUT

Gemakkelijke choreos op aanstekelijke muziek. Geniet van een uurtje vol fun en energie voor een optimale workout!


AEROBIC EFFECT BY SPORT DISTRICT

AEROBIC 3FF3CT® is a workout combining strength and cardio exercises to develop endurance and strength. This workout is full of fun and offers you theultimate aerobic experiencethrough a unique combination of specificdance movesandshaping exercises.


BBB

Buik, billen en benen of build better body.

Dit is een trainig die opgesteld is uit krachtoefeningen voor deze drie spieren te trainen.

 


PILATES

MATPILATES

De oefeningen zijn gebasserd op de klassieke Pilates oefeningen bedacht door Joseph Pilates. We gebruiken echter geen reformers maar andere tools om extra kracht en balans te ervaren. De leraar kiest telkens welke tools gebruikt zullen worden in haar les : armgewichten, de gekende magic circles, de Franklin-balls, enz.


YOGILATES

is een combinatie van yoga en pilates. De core verstevigende pilates oefeningen worden afgewisseld met yoga stretches.Deze zorgvuldig opgebouwde oefeningenreeks geeft je een betere houding en is de perfecte aanvulling voor sporten met een hoge intensiteit, of simpelweg een toegankelijke manier om het lichaam sterk en soepel te houden. Yogilates focust op balans; zowel in het lichaam als tussenbody & mind.


Pilates is voor iedereen toegankelijk maar geef jezelf de tijd om hierin te groeien!



MEDITATIE

Tijdens onze meditatiesessies reiken we de gekendste meditatiechnieken aan.

Het doel is om een voor jouw passende techniek te vinden. 


Na enige oefening ervaart zelfs de meest sceptische meditatiebeoefenaar een verminderde gevoeligheid voor stress, een verbeterd concentratievermogen en een beter werkgeheugen.

 

Sinds de voordelen van meditatie werden aangetoond via verschillende wetenschappelijke onderzoeken, wordt deze meer en meer toegepast in het bedrijfsleven.



Hoe vaker je oefent, hoe sneller de voordelen in je professionele-en privéleven zichtbaar worden. 

Meditatielessen zijn ideaal om deze discipline te integreren in uw dagdagelijkse gewoonte. 


Iedereen is welkom, beginners en gevorderden.